.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نشانه‌های موج پنجم کرونا در مازندران
خطر ورود به موج پنجم کرونا با افزایش شمار بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی مازندران جدی شده است.

به گزارش شمال نیوز، سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت آخرین رنگ بندی کرونایی مازندران را از امروز شنبه منتشر کرد و اگرچه از مجموع ۲۲ شهرستان مازندران فقط ۳ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند، اما افزایش شمار بستری شدگان در چند روز گذشته نگرانی برای ورود مازندران به موج پنجم کرونا را جدی کرده است.

 

نتایج ارزیابی سامانه ماسک نشان می‌دهد تعداد شهرستان‌های نارنجی مازندران در هفته گذشته از پنج شهرستان به سه شهرستان کاهش یافته، اما آنچه باعث نگرانی شده افزایش ۲۰ درصدی شمار بستری شدگان است.

 

بر اساس گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شمار بیماران بستری شده در مراکز درمانی زیر پوشش این دو دانشگاه تا دیروز چهارم تیر ماه به ۳۶۳ نفر رسیده است که در مقایسه با هفته گذشته ۶۸ نفر افزایش را نشان می‌دهد.

 

در حالیکه مازندران از ۲۷ فروردین ماه تا روز یکشنبه ۳۰ خرداد شاهد شیب نزولی ابتلا به کرونا بود افزایش پیوسته بیماران مبتلا به کرونا از دوشنبه آغاز شد و تعداد بیماران بستری شده از ۲۹۵ بیمار در روز یک شنبه به ۳۰۷ بیمار رسید و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد بگونه‌ای که بررسی هفته گذشته نشان می‌دهد که در این مدت ۵۵۰ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری شدند.

 

ورود به موج پنجم جدی است

دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد با این وضعیت عادی انگاری در جامعه و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، شیوه نامه‌ها و میهمانی دادن‌ها باید منتظر پیک پنجم به مراتب سخت‌تر از پیک‌های قبلی باشیم.

 

بر اساس گزارش این دانشگاه در عرض ۳ روز اخیر تعداد بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی استان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ۲۱۴ بیمار به ۲۷۶ بیمار افزایش داشته است.

 

این دانشگاه با توجه به احتمال ورود مازندران به موچ پنجم کرونایی از مسافرین بازگشته از سفر خواست حداقل تا ۵ روز آینده در هیچ دورهمی حضور نداشته باشند و با مشاهده افراد مشکوک به کرونا از آن‌ها دور بمانند.

 

رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک، کاهش حضور در مکان‌های سربسته، بازنگه داشتن پنجره‌ها در محل کار را از دیگر توصیه‌ها و هشدار‌ها اعلام کرد و از مردم خواست بیش از پیش مراقب سالمندان، افراد با بیماری زمینه‌ای و کودکان باشند، چونکه سرعت انتقال ویروس جهش یافته بسیار بالا و علائم با شدت بیشتر بروز پیدا می‌کنند.

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.